Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
společnosti Power Team s.r.o. („Podmínky“)
1. Obecná ustanovení
Tyto obchodní podmínky
se vztahují na obchodní závazkové vztahy vyplývající ze smlouvy uzavřené mezi Objednatelem
a Dodavatelem dle zákona č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen OZ). Pokud tyto Podmínky odkazují na jakékoli právní předpisy,
rozumí se tím vždy znění daných předpisů nebo předpisů je případně nahrazujících
aktuální v době aplikace.
Pro účely těchto obchodních podmínek se rozumí:
Dodavatelem
společnost Power Team s.r.o., IČ: 27742199, se sídlem
675 75 Mohelno 171.
Objednatelem
příslušná obchodní společnost nebo jiný subjekt, kterému
je dodáván předmět smlouvy Dodavatelem;
Předmětem smlouvy
je předmět plnění uvedený ve smlouvě, přičemž může jít
o dodávku prací, zboží, materiálu, projektu nebo jeho části.
Smlouvou
písemná dohoda mezi Objednatelem a Dodavatelem o dodávce
předmětu smlouvy Objednateli. Každá smlouva se řídí těmito Podmínkami, avšak ustanovení
smlouvy mají v případě rozporu přednost před ustanoveními těchto Podmínek.
K uzavření smlouvy dojde:
a) písemným potvrzením objednávky bez výhrad a doplňků, nebo
b) zasláním protinávrhu k objednávce Dodavatelem a jeho následným písemným přijetím
ze strany Objednatele, nebo
c) splněním předmětu smlouvy uvedeného v objednávce v požadovaném termínu; tím je
přijat návrh smlouvy obsažený v objednávce.
2. Obchodní podmínky
Dodavatel se zavazuje
splnit smlouvu v termínu a v ceně tam uvedené. Není-li cena uvedena, musí být před
plněním předmětu smlouvy odsouhlasena písemně příslušným obchodním referentem Dodavatele,
pokud není ve smlouvě nebo těchto Podmínkách uvedeno jinak.
Cena se rozumí včetně dopravy do místa plnění předmětu smlouvy, a včetně všech dalších
nákladů souvisejících se splněním předmětu smlouvy, pokud není výslovně sjednáno
ve smlouvě jinak.
Je-li ve smlouvě dohodnuto, že dopravu na náklady Objednatele zajišťuje Dodavatel
a dopravné bude fakturováno samostatně, je Dodavatel povinen zavázat přepravce,
aby fakturu za přepravu vystavil nejpozději 5 dnů po provedení přepravy, a aby ve
faktuře uvedl číslo smlouvy.
3. Místo plnění, termín
předmětu plnění
Místem plnění předmětu
smlouvy je adresa pro korespondenci Objednatele, pokud není uvedeno ve smlouvě jinak.
Termín plnění je uveden ve smlouvě.
4. Splnění smlouvy
Není-li uvedeno jinak,
musí být předmět smlouvy dodán, resp. proveden v souladu s příslušnými platnými
ČSN EN dle aplikovatelných právních předpisů a požadavků Objednatele. Smlouva je
splněna dnem předání a převzetí předmětu smlouvy osobou oprávněnou jednat za Objednatele
ve věcech technických, která je uvedena ve smlouvě, a podepsáním Předávacího protokolu
nebo dodacího listu, ledaže tento není Objednatelem požadován. Vyplněná a podepsaná
kopie Předávacího protokolu nebo dodacího listu musí být přiložena k faktuře jako
podklad pro zaplacení ceny. Nejpozději ke dni předání a převzetí předmětu smlouvy,
pokud se tento provádí v místě shodném s adresou pro předání a převzetí předmětu
smlouvy, je povinen Dodavatel předat Objednateli i pracoviště, a to řádně vyklizené
a bez poškození.
5. Fakturace, platební podmínky
Právo fakturovat vzniká
dnem prokázaného splnění smlouvy. Splatnost faktur je 30 dní od jejich doručení
Objednateli. Faktury budou mít náležitosti § 13a OZ, u plátců DPH musí faktura nebo
daňový doklad (dále jen faktura) splňovat dále náležitosti daňového dokladu dle
zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a dále údaje
o celkové fakturované částce, označení peněžních ústavů obou smluvních stran a čísla
jejich účtu, lhůtu splatnosti podle smlouvy, jméno a podpis osoby zodpovědné za
vystavení daňového dokladu. Za správnost údajů uvedených na daňovém dokladu odpovídá
plátce DPH, který uskutečnil zdanitelné plnění.
Případný zálohový list a u neplátců DPH faktura, musí, mimo náležitostí § 13a OZ,
obsahovat: označení zálohový list nebo faktura, její číslo, lhůtu splatnosti, datum
vystavení, obchodní firmu, sídlo, IČ, DIČ Objednatele, obchodní firmu a sídlo, u
fyzické osoby jméno a bydliště, popř. místo podnikání Dodavatele, IČ Dodavatele,
označení peněžních ústavů a čísla bankovního spojení obou smluvních stran, označení
předmětu smlouvy, fakturovanou částku, vypořádání příp. zálohových plateb, lhůtu
splatnosti podle smlouvy, jméno a podpis osoby zodpovědné za vystavení faktury a
další náležitosti požadované ve smlouvě. Ve faktuře, resp. zálohovém listu musí
být vždy uvedeno evidenční číslo smlouvy Objednatele.
Faktury, příp. zálohové listy musí být vyhotoveny výhradně v listinném formátu A4,
jednostranného tisku, na standardním kancelářském papíru o hmotnosti cca 80g/m2,
kopírovatelné černobíle bez ztráty informační hodnoty, čitelné a o maximálním rozsahu
faktury, příp. zálohového listu do 5-ti stran. V případě, že faktura nebude obsahovat
náležitosti nebo přílohy uvedené ve smlouvě či v těchto Podmínkách nebo bude uvedeno
bankovní spojení a číslo účtu Dodavatele v rozporu se smlouvou nebo v rozporu s
písemným sdělením o jeho změně, nebo tyto náležitosti budou uvedeny chybně, může
Objednatel fakturu vrátit Dodavateli se žádostí o provedení opravy či o doplnění.
Dodavatel je povinen fakturu, resp. zálohový list opravit nebo vyhotovit novou.
Nová lhůta splatnosti pak běží ode dne doručení nové, doplněné nebo opravené faktury.
Faktura musí být zaslána doporučeně na adresu pro korespondenci Dodavatele uvedenou
ve Smlouvě.
Platby budou probíhat bezhotovostní formou na bankovní účet Dodavatele uvedený ve
smlouvě. Smluvní strany se dohodly, že změnu bankovního spojení a čísla účtu Dodavatele
lze provést pouze písemným dodatkem ke smlouvě nebo písemným sdělením prokazatelně
doručeným Dodavatelem Objednateli, nejpozději spolu s příslušnou fakturou. Toto
sdělení musí být originální a musí být podepsáno osobami oprávněnými k podpisu smlouvy.
Faktura, resp. záloha se považuje za zaplacenou v okamžiku, kdy je částka odepsána
z bankovního účtu Objednatele uvedeného ve smlouvě.
6. Nebezpečí škody, vlastnické
právo
Vlastnické právo k předmětu
smlouvy a nebezpečí škody, nahodilé ztráty a zkázy přechází na Objednatele dnem
předání a převzetí předmětu smlouvy. Vlastnické právo k věci, na níž se provádí
oprava či údržba se nemění - vlastníkem je Objednatel, případně třetí osoba – zákazník
Objednatele.
7. Smluvní pokuty, škody
Při prodlení s platbou
ze strany Objednatele je Dodavatel oprávněn účtovat úroky z prodlení ve výši 0,05%
z dlužné splatné částky za každý započatý den prodlení.
Při prodlení se splněním předmětu smlouvy ze strany Dodavatele je Objednatel oprávněn
vyúčtovat smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny předmětu smlouvy za každý započatý
kalendářní den prodlení, pokud není ve smlouvě uvedeno jinak.
Při prodlení s předáním pracoviště dle bodu 4 těchto obchodních podmínek je Objednatel
oprávněn vyúčtovat smluvní pokutu ve výši Kč 1.000,-- za každý den prodlení s termínem
předání pracoviště.
Trvá-li prodlení se splněním předmětu smlouvy déle než 15 dnů, má Objednatel právo
od smlouvy odstoupit a není povinen hradit žádné náklady, které Dodavateli s přípravou
předmětu smlouvy vznikly. Vznikne-li takovým prodlením Objednateli škoda, je za
ni Dodavatel odpovědný do výše skutečné škody ve smyslu platné právní úpravy. V
případě prodlení Dodavatele s odstraněním vad dle bodu 9 těchto obchodních podmínek,
uhradí Dodavatel smluvní pokutu ve výši Kč 1.000,-- za každou jednotlivou vadu a
každý den prodlení s termínem odstranění vady. Smluvní pokuta se sjednává nad rámec
případné náhrady škody nebo viz níže.
8. Záruka za jakost
Není-li ve smlouvě dohodnuto
jinak, poskytuje Dodavatel záruku za jakost na předmět smlouvy po dobu 24 měsíců
od data podepsání Předávacího protokolu oběma smluvními stranami.
9. Uplatňování vady v záruční
lhůtě (reklamace)
Objednatel je povinen
oznámit Dodavateli vadu v záruční lhůtě. Dodavatel se písemně vyjádří k reklamaci
do 3 dní od jejího oznámení a bezodkladně dohodne se Dodavatelem způsob a termín
odstranění reklamované vady. V případě nevyjádření se Dodavatele k reklamaci do
3 dní od jejího oznámení, považuje se taková reklamace za oprávněnou. V oznámení
vady uvede Objednatel popis vady a požadavek na způsob jejího odstranění. Volba
způsobu odstranění vady je na vůli Dodavatele. Pokud je však Dodavatel schopen vadu
odstranit opravou nebo dodávkou nového bezvadného plnění do 3 dnů od obdržení reklamace,
je Objednatel povinen přijmout způsob navržený Dodavatelem. Toto neplatí v případě,
že v důsledku výskytu vady je ohrožen provoz, zdraví či majetek Objednatele nebo
třetí osoby, příp. pokud mu nebo třetí osobě hrozí škoda.
Dodavatel je povinen vadu odstranit dohodnutým nebo výše uvedeným způsobem v dohodnutém
termínu, pokud se smluvní strany nedohodnou na termínu odstranění, nejpozději do
pěti dnů ode dne odeslání reklamace Objednatelem. Pokud se bude jednat o vadu, která
ohrožuje život, zdraví, provoz nebo majetek a Dodavatel ji ihned po oznámení neodstraní,
může ji odstranit sám Objednatel, nebo je oprávněn pověřit odstraněním vady jinou
osobu na náklad Dodavatele, nebo je dle své volby oprávněn učinit na jeho náklad
takové opatření, které zabrání tomuto ohrožení. Po dobu vyřizování reklamace se
záruční doba přerušuje. Odstranění vady nemá vliv na nárok Objednatele na smluvní
pokutu a náhradu škody způsobené vadou.
Reklamovanou vadu, u které vznikne spor mezi Objednatelem a Dodavatelem, zda je
oprávněná, je Dodavatel povinen odstranit za stejných podmínek uvedených ve smlouvě
jako u vady oprávněné a nese do doby rozhodnutí třetí nestrannou osobou, na které
se smluvní strany dohodnou, nebo do doby rozhodnutí soudu, i veškeré náklady vynaložené
na odstranění vady.
10. Ostatní ustanovení
Pro případy předmětu
smlouvy prováděného v místě plnění shodném s adresou pro korespondenci Objednatele
platí, že Dodavatel je povinen dodržovat Pravidla chování sdělená mu Objednatelem.
Porušování či neplnění těchto obchodních podmínek či Pravidel chování uvedených
v tomto bodě je považováno za závažné porušení povinností Dodavatele a může být
důvodem k odstoupení od smlouvy ze strany Objednatele.
Smluvní strany se vzájemně zavazují, že budou chránit a utajovat před třetími osobami
skutečnosti tvořící obchodní tajemství a jiné informace obchodní, výrobní či technické
povahy, pokud nejsou v obchodních kruzích zcela běžně dostupné nebo nejde o skutečnosti
všeobecně známé.
Pro účely těchto obchodních podmínek se dnem rozumí kalendářní den. Podmínka písemné
formy právního úkonu je splněna i tehdy, je-li prokazatelně učiněn faxem. Veškeré
písemnosti vyplývající ze smlouvy nebo z těchto obchodních podmínek budou Dodavatelem
zasílány na adresu pro korespondenci Objednatele uvedenou ve smlouvě.
Jakákoli změna či doplnění smlouvy je možné pouze písemným dodatkem k ní, výslovně
označeným slovy: „dodatek ke smlouvě“, chronologicky pořadově číslovaným a podepsaným
osobami obou smluvních stran oprávněnými k podpisu smlouvy.
V Mohelně 28.srpna 2007