+420 720 556 294
Přejít na hlavní obsah
Všeob. obch. podmínky

Obchodní podmínky

 

Všeobecné obchodní podmínky společnosti Power Team s.r.o. („Podmínky“)

 

1. Obecná ustanovení
Tyto obchodní podmínky se vztahují na obchodní závazkové vztahy vyplývající ze smlouvy uzavřené mezi Objednatelem a Dodavatelem dle zákona č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen OZ). Pokud tyto Podmínky odkazují na jakékoli právní předpisy, rozumí se tím vždy znění daných předpisů nebo předpisů je případně nahrazujících aktuální v době aplikace.

 

Pro účely těchto obchodních podmínek se rozumí:

Dodavatelem společnost Power Team s.r.o., IČ: 27742199, se sídlem 675 75 Mohelno 171.

Objednatelem příslušná obchodní společnost nebo jiný subjekt, kterému je dodáván předmět smlouvy Dodavatelem;

Předmětem smlouvy je předmět plnění uvedený ve smlouvě, přičemž může jít o dodávku prací, zboží, materiálu, projektu nebo jeho části. 

Smlouvou písemná dohoda mezi Objednatelem a Dodavatelem o dodávce předmětu smlouvy Objednateli. Každá smlouva se řídí těmito Podmínkami, avšak ustanovení smlouvy mají v případě rozporu přednost před ustanoveními těchto Podmínek.

 

K uzavření smlouvy dojde:
a) písemným potvrzením objednávky bez výhrad a doplňků, nebo
b) zasláním protinávrhu k objednávce Dodavatelem a jeho následným písemným přijetím ze strany Objednatele, nebo
c) splněním předmětu smlouvy uvedeného v objednávce v požadovaném termínu; tím je přijat návrh smlouvy obsažený v objednávce.

 

2. Obchodní podmínky
Dodavatel se zavazuje splnit smlouvu v termínu a v ceně tam uvedené. Není-li cena uvedena, musí být před plněním předmětu smlouvy odsouhlasena písemně příslušným obchodním referentem Dodavatele, pokud není ve smlouvě nebo těchto Podmínkách uvedeno jinak.
Cena se rozumí včetně dopravy do místa plnění předmětu smlouvy, a včetně všech dalších nákladů souvisejících se splněním předmětu smlouvy, pokud není výslovně sjednáno ve smlouvě jinak.
Je-li ve smlouvě dohodnuto, že dopravu na náklady Objednatele zajišťuje Dodavatel a dopravné bude fakturováno samostatně, je Dodavatel povinen zavázat přepravce, aby fakturu za přepravu vystavil nejpozději 5 dnů po provedení přepravy, a aby ve faktuře uvedl číslo smlouvy.

 

3. Místo plnění, termín předmětu plnění
Místem plnění předmětu smlouvy je adresa pro korespondenci Objednatele, pokud není uvedeno ve smlouvě jinak. Termín plnění je uveden ve smlouvě.

 

4. Splnění smlouvy
Není-li uvedeno jinak, musí být předmět smlouvy dodán, resp. proveden v souladu s příslušnými platnými ČSN EN dle aplikovatelných právních předpisů a požadavků Objednatele. Smlouva je splněna dnem předání a převzetí předmětu smlouvy osobou oprávněnou jednat za Objednatele ve věcech technických, která je uvedena ve smlouvě, a podepsáním Předávacího protokolu nebo dodacího listu, ledaže tento není Objednatelem požadován. Vyplněná a podepsaná kopie Předávacího protokolu nebo dodacího listu musí být přiložena k faktuře jako podklad pro zaplacení ceny. Nejpozději ke dni předání a převzetí předmětu smlouvy, pokud se tento provádí v místě shodném s adresou pro předání a převzetí předmětu smlouvy, je povinen Dodavatel předat Objednateli i pracoviště, a to řádně vyklizené a bez poškození.

 

5. Fakturace, platební podmínky
Právo fakturovat vzniká dnem prokázaného splnění smlouvy. Splatnost faktur je 30 dní od jejich doručení Objednateli. Faktury budou mít náležitosti § 13a OZ, u plátců DPH musí faktura nebo daňový doklad (dále jen faktura) splňovat dále náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a dále údaje o celkové fakturované částce, označení peněžních ústavů obou smluvních stran a čísla jejich účtu, lhůtu splatnosti podle smlouvy, jméno a podpis osoby zodpovědné za vystavení daňového dokladu. Za správnost údajů uvedených na daňovém dokladu odpovídá plátce DPH, který uskutečnil zdanitelné plnění.
Případný zálohový list a u neplátců DPH faktura, musí, mimo náležitostí § 13a OZ, obsahovat: označení zálohový list nebo faktura, její číslo, lhůtu splatnosti, datum vystavení, obchodní firmu, sídlo, IČ, DIČ Objednatele, obchodní firmu a sídlo, u fyzické osoby jméno a bydliště, popř. místo podnikání Dodavatele, IČ Dodavatele, označení peněžních ústavů a čísla bankovního spojení obou smluvních stran, označení předmětu smlouvy, fakturovanou částku, vypořádání příp. zálohových plateb, lhůtu splatnosti podle smlouvy, jméno a podpis osoby zodpovědné za vystavení faktury a další náležitosti požadované ve smlouvě. Ve faktuře, resp. zálohovém listu musí být vždy uvedeno evidenční číslo smlouvy Objednatele.
Faktury, příp. zálohové listy musí být vyhotoveny výhradně v listinném formátu A4, jednostranného tisku, na standardním kancelářském papíru o hmotnosti cca 80g/m2, kopírovatelné černobíle bez ztráty informační hodnoty, čitelné a o maximálním rozsahu faktury, příp. zálohového listu do 5-ti stran. V případě, že faktura nebude obsahovat náležitosti nebo přílohy uvedené ve smlouvě či v těchto Podmínkách nebo bude uvedeno bankovní spojení a číslo účtu Dodavatele v rozporu se smlouvou nebo v rozporu s písemným sdělením o jeho změně, nebo tyto náležitosti budou uvedeny chybně, může Objednatel fakturu vrátit Dodavateli se žádostí o provedení opravy či o doplnění. Dodavatel je povinen fakturu, resp. zálohový list opravit nebo vyhotovit novou. Nová lhůta splatnosti pak běží ode dne doručení nové, doplněné nebo opravené faktury. 

Faktura musí být zaslána doporučeně na adresu pro korespondenci Dodavatele uvedenou ve Smlouvě.  

Platby budou probíhat bezhotovostní formou na bankovní účet Dodavatele uvedený ve smlouvě. Smluvní strany se dohodly, že změnu bankovního spojení a čísla účtu Dodavatele lze provést pouze písemným dodatkem ke smlouvě nebo písemným sdělením prokazatelně doručeným Dodavatelem Objednateli, nejpozději spolu s příslušnou fakturou. Toto sdělení musí být originální a musí být podepsáno osobami oprávněnými k podpisu smlouvy.

Faktura, resp. záloha se považuje za zaplacenou v okamžiku, kdy je částka odepsána z bankovního účtu Objednatele uvedeného ve smlouvě.

 

6. Nebezpečí škody, vlastnické právo
Vlastnické právo k předmětu smlouvy a nebezpečí škody, nahodilé ztráty a zkázy přechází na Objednatele dnem předání a převzetí předmětu smlouvy. Vlastnické právo k věci, na níž se provádí oprava či údržba se nemění - vlastníkem je Objednatel, případně třetí osoba – zákazník Objednatele.

 

7. Smluvní pokuty, škody
Při prodlení s platbou ze strany Objednatele je Dodavatel oprávněn účtovat úroky z prodlení ve výši 0,05% z dlužné splatné částky za každý započatý den prodlení.
Při prodlení se splněním předmětu smlouvy ze strany Dodavatele je Objednatel oprávněn vyúčtovat smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny předmětu smlouvy za každý započatý kalendářní den prodlení, pokud není ve smlouvě uvedeno jinak. 
Při prodlení s předáním pracoviště dle bodu 4 těchto obchodních podmínek je Objednatel oprávněn vyúčtovat smluvní pokutu ve výši Kč 1.000,-- za každý den prodlení s termínem předání pracoviště.
Trvá-li prodlení se splněním předmětu smlouvy déle než 15 dnů, má Objednatel právo od smlouvy odstoupit a není povinen hradit žádné náklady, které Dodavateli s přípravou předmětu smlouvy vznikly. Vznikne-li takovým prodlením Objednateli škoda, je za ni Dodavatel odpovědný do výše skutečné škody ve smyslu platné právní úpravy. V případě prodlení Dodavatele s odstraněním vad dle bodu 9 těchto obchodních podmínek, uhradí Dodavatel smluvní pokutu ve výši Kč 1.000,-- za každou jednotlivou vadu a každý den prodlení s termínem odstranění vady. Smluvní pokuta se sjednává nad rámec případné náhrady škody nebo viz níže.

 

8. Záruka za jakost
Není-li ve smlouvě dohodnuto jinak, poskytuje Dodavatel záruku za jakost na předmět smlouvy po dobu 24 měsíců od data podepsání Předávacího protokolu oběma smluvními stranami.

 

9. Uplatňování vady v záruční lhůtě (reklamace)
Objednatel je povinen oznámit Dodavateli vadu v záruční lhůtě. Dodavatel se písemně vyjádří k reklamaci do 3 dní od jejího oznámení a bezodkladně dohodne se Dodavatelem způsob a termín odstranění reklamované vady. V případě nevyjádření se Dodavatele k reklamaci do 3 dní od jejího oznámení, považuje se taková reklamace za oprávněnou. V oznámení vady uvede Objednatel popis vady a požadavek na způsob jejího odstranění. Volba způsobu odstranění vady je na vůli Dodavatele. Pokud je však Dodavatel schopen vadu odstranit opravou nebo dodávkou nového bezvadného plnění do 3 dnů od obdržení reklamace, je Objednatel povinen přijmout způsob navržený Dodavatelem. Toto neplatí v případě, že v důsledku výskytu vady je ohrožen provoz, zdraví či majetek Objednatele nebo třetí osoby, příp. pokud mu nebo třetí osobě hrozí škoda.
Dodavatel je povinen vadu odstranit dohodnutým nebo výše uvedeným způsobem v dohodnutém termínu, pokud se smluvní strany nedohodnou na termínu odstranění, nejpozději do pěti dnů ode dne odeslání reklamace Objednatelem. Pokud se bude jednat o vadu, která ohrožuje život, zdraví, provoz nebo majetek a Dodavatel ji ihned po oznámení neodstraní, může ji odstranit sám Objednatel, nebo je oprávněn pověřit odstraněním vady jinou osobu na náklad Dodavatele, nebo je dle své volby oprávněn učinit na jeho náklad takové opatření, které zabrání tomuto ohrožení. Po dobu vyřizování reklamace se záruční doba přerušuje. Odstranění vady nemá vliv na nárok Objednatele na smluvní pokutu a náhradu škody způsobené vadou.

Reklamovanou vadu, u které vznikne spor mezi Objednatelem a Dodavatelem, zda je oprávněná, je Dodavatel povinen odstranit za stejných podmínek uvedených ve smlouvě jako u vady oprávněné a nese do doby rozhodnutí třetí nestrannou osobou, na které se smluvní strany dohodnou, nebo do doby rozhodnutí soudu, i veškeré náklady vynaložené na odstranění vady.

 

10. Ostatní ustanovení
Pro případy předmětu smlouvy prováděného v místě plnění shodném s adresou pro korespondenci Objednatele platí, že Dodavatel je povinen dodržovat Pravidla chování sdělená mu Objednatelem.
Porušování či neplnění těchto obchodních podmínek či Pravidel chování uvedených v tomto bodě je považováno za závažné porušení povinností Dodavatele a může být důvodem k odstoupení od smlouvy ze strany Objednatele.
Smluvní strany se vzájemně zavazují, že budou chránit a utajovat před třetími osobami skutečnosti tvořící obchodní tajemství a jiné informace obchodní, výrobní či technické povahy, pokud nejsou v obchodních kruzích zcela běžně dostupné nebo nejde o skutečnosti všeobecně známé.
Pro účely těchto obchodních podmínek se dnem rozumí kalendářní den. Podmínka písemné formy právního úkonu je splněna i tehdy, je-li prokazatelně učiněn faxem. Veškeré písemnosti vyplývající ze smlouvy nebo z těchto obchodních podmínek budou Dodavatelem zasílány na adresu pro korespondenci Objednatele uvedenou ve smlouvě.

Jakákoli změna či doplnění smlouvy je možné pouze písemným dodatkem k ní, výslovně označeným slovy: „dodatek ke smlouvě“, chronologicky pořadově číslovaným a podepsaným osobami obou smluvních stran oprávněnými k podpisu smlouvy.

 

V Mohelně 28.srpna 2007